Vilkår og betingelser
prisendringer fra leverandør
feiltrykk i prislisten
åpenbart feil pris pga teknisk feil eller gal informasjon
Du må gi oss tydelig beskjed om at du angrer kjøpet.
Beskjeden sendes på e-post til [email protected].
I e-posten må du oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder.
returfrakt
levering tilbake til oss
at produktene er forsvarlig pakket og, så langt det lar seg gjøre, i originalemballasje
Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, der forseglingen er brutt.
Forseglede lyd- eller bildeopptak hvor forseglingen er brutt.
Skreddersydde produkter som er spesialtilpasset for deg, eller som på annen måte har tydelig personlig preg.
Tjenester som er fullført, og hvor du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten utføres uten angrerett.
Løsnummer av aviser eller magasiner.
Send e-post til [email protected]
Oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en tydelig beskrivelse av feilen.
Legg gjerne ved bilde hvis det er synlig skade.
arbeidskonflikt
brann
krig
naturkatastrofer
myndighetsvedtak
svikt hos leverandører eller transportører
eventuelle trykkfeil i nettbutikken
at varer kan være utsolgt
at produktbilder ikke alltid gjenspeiler produktet helt nøyaktig (fargeforskjeller kan forekomme pga skjerm, lyssetting osv.)
gi en bedre brukeropplevelse
huske innstillinger
analysere trafikk og bruksmønstre
håndtere bestillingen din
håndtere kundedialog
eventuelt sende nyhetsbrev/tilbud dersom du har samtykket
for- og etternavn
adresse
telefonnummer
e-postadresse
IP-adresse
kjøpshistorikk
for å oppfylle avtalen (kjøpet)
for å oppfylle lovpålagte krav (regnskapsloven m.m.)
navn
adresse
e-postadresse
telefonnummer
Klarna
Vipps
PayPal
navn
adresse
telefonnummer og/eller e-post for varsling
naturkatastrofe
krig, opprør eller terror
streik eller lockout
alvorlige systemfeil eller nedetid
brann, flom, eksplosjon eller ulykke
mangel på leveranser fra underleverandører som skyldes force majeure-forhold hos dem
utsette leveringen
ellerheve avtalen dersom oppfyllelse ikke kan skje innen rimelig tid
Simulatoren eies og driftes av Sportskongen AS / Golfkongen.
Ved booking og bruk av simulatoren bekrefter du at du har lest og akseptert disse vilkårene.
Regler og praktisk info kan oppdateres ved behov og vil til enhver tid fremgå på denne siden og/eller på bookingsiden.
Booking gjøres via vår online kalender (SuperSaaS) eller via lenke på Golfkongen.no.
Du kan normalt booke 1–6 timer per økt, så langt kapasitet er tilgjengelig.
Betaling skjer ved booking eller etter avtale (f.eks. klippekort/medlemskap).
Medlemskap og klippekort er personlige og knyttes til din bruker/e-postadresse.
Timer kan avbestilles inntil 30 minutter før starttid via bookingsystemet (eller ved å kontakte oss, dersom dette er praktisk mulig).
Ved avbestilling senere enn dette eller ved uteblivelse (no-show) gis ingen refusjon, og eventuelle klipp/timer trekkes som normalt.
All bruk av simulatoren skal skje på en ansvarlig og hensynsfull måte.
Følg alltid instruksjoner gitt av personale, samt skilting og beskrivelse i rommet.
Kun den som skal kaste skal oppholde seg i kasteområdet.
Det er ikke tillatt å kaste på vegger, tak, utstyr eller annet enn det som er tiltenkt bruk (lerret/nett m.m.).
Mat og drikke kan være begrenset i deler av rommet – følg angitte regler på stedet.
Vi forbeholder oss retten til å avbryte en økt dersom sikkerhet eller utstyr settes i fare, uten krav på refusjon.
Bruk av simulatoren skjer på eget ansvar.
Bruker/kunde er økonomisk ansvarlig for skader på utstyr, inventar eller lokaler som skyldes uaktsom, uforsvarlig eller bevisst feilaktig bruk.
Eventuelle skader skal straks meldes til personale eller via e-post til [email protected].
Ved tekniske problemer som gjør at simulatoren ikke kan brukes som forutsatt, vil vi så langt mulig tilby:
ombooking til annet tidspunkt, eller
refusjon for den berørte tiden
Små avvik i programvare, grafikk eller måledata anses ikke som grunnlag for heving eller full refusjon, så lenge økten i hovedsak kan gjennomføres som normalt.
Ved bruk av bookingløsningen og eventuell registrering av resultater/brukerprofiler behandles personopplysninger i tråd med vår personvernerklæring (se avsnitt om personopplysninger over).
Data brukt til statistikk og utvikling kan anonymiseres og brukes internt for å forbedre tjenesten.
Gjelder for alle bestillinger av golf- og discgolfrelaterte produkter fra Sportskongen AS til bedrifter, klubber, organisasjoner og andre næringsdrivende.
Ved å bestille produkter som bedriftskunde, aksepterer du disse B2B-vilkårene i sin helhet.
For eksisterende bedriftskunder er normal betalingsfrist 14 dager fra fakturadato.
Nye bedriftskunder kan bli bedt om forskuddsbetaling før vare sendes.
Sportskongen AS kan foreta kredittvurdering av alle bedriftskunder.
Fraktkostnader kommer i tillegg til produktpris og fremgår av tilbud/ordre/faktura.
Fraktkostnadene vil ikke overstige faktisk fraktkostnad.
Leveringstid avhenger av lagerstatus og fraktselskap. Estimert leveringstid oppgis ved bestilling eller i tilbud.
For custom print discer er det minimumsbestilling på 40 stk (med mindre annet er skriftlig avtalt).
Produksjon av custom-produkter starter etter mottatt betaling (for forskuddsbetaling) eller etter endelig bestillingsbekreftelse.
Det påløper normalt ikke fakturagebyr med mindre dette er særskilt oppgitt.
Alle priser til bedriftskunder er som hovedregel oppgitt eks. mva.
På Disctroyer og forhandlersider kan priser vises ekskl. mva – mva legges da til på faktura. (Merk at mva-utregning i kassen kan vise feil hvis visning og fakturering avviker – det er alltid faktura som er gjeldende.)
Mva beregnes etter gjeldende satser ved fakturering.
Eventuelle reklamasjoner må meldes skriftlig til Sportskongen AS innen 7 dager etter mottak av varen(e), med mindre annet er avtalt.
Retur av varer skal godkjennes av Sportskongen AS før returnering.
Returvarer skal være ubrukte og i originalemballasje, med mindre annet er avtalt skriftlig.
Risikoen for varen(e) går over på kunden når varen er overlevert til transportør.
Sportskongen AS er ikke ansvarlig for indirekte tap eller følgeskader som følge av forsinkelse eller mangler, med mindre annet følger av ufravikelig lov.
Sportskongen AS er ikke ansvarlig for forsinkelser eller tap som skyldes forhold utenfor vår kontroll (force majeure).
Eventuelle tvister søkes løst i minnelighet.
Dersom dette ikke lykkes, skal tvisten avgjøres av de ordinære domstoler, med Sportskongen AS sitt hjemting som verneting.
Sportskongen AS forbeholder seg retten til å endre B2B-vilkårene.
Oppdaterte vilkår publiseres på nettsiden og gjelder fra publisering.
Vilkår og betingelser
1. Om Sportskongen AS
Sportskongen AS
Org.nr: 932 482 266
Adresse: Aanen O. Bergsakers gate 5, 4580 Lyngdal
Golfkongen.no og Golfkongen-butikken drives av Sportskongen AS.
Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til [email protected] med din henvendelse og kontaktinformasjon, så vil vi kontakte deg så snart som mulig.
2. Bestilling (nettbutikk)
Når du har fullført en bestilling i nettbutikken, sendes en ordrebekreftelse til e-postadressen du har oppgitt. I ordrebekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, betalingsmåte og leveringsadresse.
Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen, skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til [email protected].
3. Levering
Våre normale leveringstider er 3–5 virkedager.
Helgbestillinger sendes normalt førstkommende mandag.
Leveringstid på Custom Logo-produkter vil variere, men som hovedregel tar det ca. 30 dager fra bestilling til levering.
Ved forsinket levering (uten at vi har opplyst om lengre leveringstid) ber vi deg kontakte oss på e-post: [email protected].
Ved levering på dør eller i postkasse har kunden ansvar for å motta pakken når den er levert. Ved utleveringssted må pakken hentes innen fristen som transportøren oppgir (vanligvis 14 dager).
Pakken må hentes også dersom du ønsker å benytte deg av angreretten/returretten.
Pakker som ikke blir hentet innen fristen blir sendt i retur til Golfkongen.no. For alle pakker som ikke blir hentet og som kommer i retur, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader knyttet til returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 199,-. Ordren vil også automatisk bli kansellert.
Ved vesentlig forsinket levering har kunden rett til å heve kjøpet.
4. Priser
Alle priser i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25 % mva, med mindre annet er tydelig oppgitt.
Valg mellom EUR og USD i nettbutikken viser kun en omtrentlig valutapris. Betaling skjer alltid i NOK, og endelig pris vises ved utsjekk.
Den oppgitte prisen for varer og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Kjøper skal ikke bære ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før bestilling.
Vi forbeholder oss retten til å endre/justere priser ved f.eks.:
5. Betaling
Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunktet den blir sendt fra selger til kjøper.
Ved betaling med kort kan selger reservere kjøpesummen ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura (der dette tilbys), blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Valg av betalingsmåte (f.eks. Klarna, Vipps, kort) vises i kassen, og vilkår fra betalingsleverandør gjelder i tillegg til våre vilkår.
6. Angrerett
Når du kjøper varer på internett som forbruker har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen.
6.1 Slik bruker du angreretten
Produktet må sendes tilbake innen angreretten utløper (14 dager fra mottak).
Du er ansvarlig for:
Dersom produktet er brukt utover det som er nødvendig for å fastslå funksjon og egenskaper, kan det oppstå et verdifall. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verdifallet før refusjon.
6.2 Angreretten gjelder ikke for
For mer informasjon om angrerettloven, se Forbrukerrådets nettsider.
7. Reklamasjon og klager
Alle produkter kontrolleres så langt det er mulig før levering. Skulle produktet likevel være skadet eller ha mangler ved mottak, vil vi i samsvar med gjeldende lovverk forsøke å rette opp feilen uten kostnad for deg.
Du må alltid ta kontakt med oss for godkjenning før du returnerer en vare som reklamasjon.
Klage/skade skal meldes innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget feilen.
7.1 Fremgangsmåte ved reklamasjon
Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere tilsvarende produkt, refunderer vi deg for den mangelfulle varen i samsvar med gjeldende lovverk. Vi dekker returfrakt for godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon dersom det viser seg at produktet ikke er skadet eller mangelfullt i henhold til norsk lov.
Ved reklamasjon følger vi norsk forbrukerlovgivning.
8. Ansvarsbegrensning
Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap som f.eks. tapt fortjeneste, følgeskader eller andre økonomiske konsekvenser som kan oppstå som følge av bruk av produktet.
Vi tar ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes forhold utenfor vår kontroll (force majeure), f.eks.:
Vi er heller ikke ansvarlige for endringer i produkter eller produktegenskaper som gjøres av leverandør/produsent utenfor vår kontroll.
9. Produktinformasjon
Vi tar forbehold om:
Vi gjør alltid vårt beste for å presentere produktene så korrekt som mulig.
10. Informasjonskapsler (Cookies)
Nettbutikken vår benytter cookies (informasjonskapsler) i tråd med gjeldende regelverk.
Cookies brukes blant annet for å:
En cookie er en liten tekstfil som lagres på din enhet. Du kan selv stille inn nettleseren din til å blokkere cookies eller gi varsel når cookies brukes. Vær oppmerksom på at enkelte funksjoner i nettbutikken kan slutte å fungere optimalt dersom cookies blokkeres.
11. Personopplysninger (GDPR)
Ved å handle hos Golfkongen.no godtar du vår behandling av personopplysninger. Vi samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å:
Vi vil aldri selge personopplysningene dine til tredjepart.
Sportskongen AS er behandlingsansvarlig for personopplysningene som behandles i vår nettbutikk.
11.1 Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er enhver informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person, f.eks. navn, adresse, e-postadresse, IP-adresse, telefonnummer osv.
11.2 Hvilken informasjon lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og kundedialog lagrer vi typisk:
Informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag, f.eks.:
11.3 Rettslig grunnlag
Ved kjøp er rettslig grunnlag at vi skal oppfylle avtalen mellom oss (kjøpsavtalen).
Ved utsendelse av nyhetsbrev, kampanjer eller annen markedsføring baseres behandlingen på ditt samtykke, som du kan trekke tilbake når som helst.
11.4 Hvem deles informasjon med og til hvilket formål?
Betalingsleverandører
Når du handler hos oss, deles informasjon med våre betalingsleverandører. Typisk deles:
Ved fakturabetaling kan også personnummer bli behandlet av betalingsleverandøren. Dette gjøres blant annet for å gjennomføre kjøpet og forebygge svindel.
Betalingsleverandører vi bruker kan f.eks. være:
(aktuelle alternativer vises i kassen)
Leveringsselskap
For å levere bestillingen din må vi dele:
Leveringsselskap kan f.eks. være: PostNord (kan endres uten varsel).
Nyhetsbrev
Hvis du aktivt har meldt deg på vårt nyhetsbrev, deles navn og e-postadresse med vår nyhetsbrevleverandør. Dette brukes kun til utsendelse av informasjon og tilbud.
11.5 Innsynsrett
Du har rett til innsyn i hvilke personopplysninger vi har lagret om deg.
Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format ved forespørsel.
11.6 Rett til retting
Du har rett til å få korrigert feilaktige eller ufullstendige opplysninger.
11.7 Retten til å bli glemt
Du kan be oss slette dine personopplysninger.
Det finnes enkelte unntak, f.eks. når vi er lovpålagt å lagre informasjon i en viss tid (regnskapslovgivning).
11.8 Ansvarlig for databeskyttelse
Sportskongen AS er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken, og sørger for at regelverket følges.
11.9 Hvordan vi beskytter informasjonen
Vi bruker bransjestandard sikkerhetsløsninger (f.eks. SSL/TLS) for sikker kommunikasjon og lagring. Nettbutikken drives på plattformen Quickbutik, levert av Quickbutik AB (Helsingborg, Sverige).
12. Force majeure
Vi vil ikke anses å ha misligholdt våre plikter eller være erstatningsansvarlige dersom svikt eller forsinkelse i levering, tjenester eller annen ytelse skyldes forhold utenfor vår kontroll (force majeure), f.eks.:
I slike tilfeller kan vi:
13. Tvist og lovvalg
Ved tvister som ikke løses i minnelighet kan du som forbruker kontakte Forbrukerrådet.
For forbrukere i andre EU/EØS-land enn Norge kan klage sendes via Forbruker Europa.
Vi følger avgjørelser fra Forbrukerrådet eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
Tvister om tolkning eller anvendelse av disse vilkårene skal avgjøres etter norsk rett, med norske domstoler som verneting.
14. Endringer i vilkår
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene. Oppdatert versjon publiseres på vår nettside.
Endringer gjelder fra tidspunktet de publiseres, og anses akseptert ved nye bestillinger eller videre bruk av nettsiden.
15. Spesielle vilkår for bruk av discgolf-simulator
Disse vilkårene gjelder i tillegg til øvrige vilkår når du booker og bruker Golfkongen Discgolf-simulator.
15.1 Generelt
15.2 Booking og betaling
15.3 Avbestilling og uteblivelse
15.4 Oppførsel og sikkerhet i simulatorrommet
For å sikre en trygg og god opplevelse for alle:
15.5 Ansvar og skader
15.6 Tekniske feil og driftsavbrudd
15.7 Personopplysninger i simulatoren
Salgs- og leveringsvilkår for bedriftskunder (B2B) hos Sportskongen AS
Disse vilkårene gjelder i tillegg til de generelle vilkårene for bedriftskunder (B2B).
1. Generelle betingelser
2. Betalingsbetingelser
3. Frakt og levering
4. Minimumsbestilling og spesialprodukter
5. Fakturagebyr
6. Priser og avgifter
7. Reklamasjon og retur (B2B)
Returadresse:
Sportskongen AS
Aanen O. Bergsakers gate 5
4580 Lyngdal
8. Ansvar og risiko
9. Tvister
10. Endringer i vilkår
For spørsmål eller mer informasjon, kontakt oss på [email protected] eller [email protected].